Breaking News
recent

MUHAMMAD RAZIN AKMAL MENUNJUKKAN GAMBAR TERAKHIR MEREKA SEKELUARGA

Muhammad Razin Akmal menunjukkan gambar terakhir mereka sekeluarga.

KEMAMAN – Anak jurukamera TV3 yang maut di Lebuhraya Pantai Timur (LPT) semalam, Muhammad Razin Akmal Nor Azman Jumahat berkata, pesanan akhir arwah bapanya yang memintanya belajar elok-elok.

Katanya, pesanan Allahyarham bapanya terngiang-ngiang  selepas mendapat tahu mengenai kemalangan menimpa arwah bapanya itu pada jam 11 malam.

“Dua hari lepas waktu nak pergi sekolah, saya hubungi ayah dan arwah beritahu sedang siap-siap untuk pergi ke pejabatnya. Sebelum habis berbual, arwah ayah pesan supaya saya belajar elok-elok.

“Arwah ayah juga ada bagitahu yang dia nak balik ke rumah kami di Kuantan pada hari ini tapi tak sangka pula lepas habis kerja semalam arwah terus bergerak pulang ke Kuantan,” katanya.

Allahyarham Nor Azman Jumahat, 41 yang maut selepas motosikal berkuasa tinggi yang ditunggangnya terbabas di Kilometer 156 Lebuh Raya Pantai Timur (LPT) menghala ke Kuantan.

Dalam nahas kira-kira jam 9 malam semalam, mangsa meninggal dunia di lokasi kejadian akibat kecederaan parah pada hampir seluruh anggota badan.

Kata Muhammad Razin, dia mengagumi pekerjaan arwah bapanya itu sebagai jurukamera kerana arwah dapat mengharungi pelbagai cabaran sepanjang bergelar petugas media.

“Saya dan mak pernah ikut arwah ayah buat liputan di Pulau Lang Tengah. Arwah waktu itu turut menyelam di dasar laut untuk rakam video yang menarik. Tugas ayah agak lasak dan dia juga kerap pergi ke tempat-tempat jauh untuk buat liputan,” katanya.

Bagaimanapun, katanya, dia bersyukur kerana dapat melakukan kejutan ulang tahun kelahiran buat bapanya pada 9 Jun lalu sebelum Allahyarham pergi buat selama-lamanya.

“Waktu itu saya dan mak pergi ke pejabat arwah di Seri Pentas dan sambil pegang kek saya ucapkan selamat hari jadi di hadapan ayah dan dia nampak cukup gembira,” katanya.
 Sumber : Sinar Harian
Unknown

Unknown

No comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.